De democratie is moe en de PvdA ook

21 augustus 2021

Na een noodgedwongen periode van  inactiviteit, trapt de  afdeling De Fryske Marren van de PvdA weer af met een bijzondere bijeenkomst voor leden (?)
Ons lid Freek Faber houdt een inleiding onder de titel:

De democratie is moe en de PvdA ook

In een verhaal van ruim een uur speurt hij naar de symptomen van deze moeheid, stelt een diagnose van de oorzaken  en beveelt enkele medicijnen aan. Put daarbij uit eigen ervaringen als bestuurder, maar ook zijn belevenissen met de gemeente De Fryske Marren zullen een rol spelen in zijn betoog. Het boek van de Belgische schrijver David van Reybrouck, Tegen verkiezingen, speelt op de achtergrond een rol. Na de inleiding van een uur, is er na een pauze voldoende ruimte om te discussiëren en hardop te denken over de toekomst van de PvdA, te beginnen op lokaal niveau.

Wij nodigen u van harte uit voor deze bijeenkomst. Wij zijn als bestuur overtuigd van de noodzaak om de discussie over de toekomst van de PvdA als bestuurderspartij in een ‘veranderende’ democratie te voeren. Freek heeft ons een verhaal met een lach en een traan beloofd.

Tijd: 29 september 2021
Inloop: 19.15
Start: 19.30
Einde avond: ongeveer 21.30
Plaats:
Zalencentrum Sint Nyk
Baron v. Hardenbroekstraat 3
8521 KA  St. Nicolaasga

Aanmelden kan door een mail te sturen naar: [email protected]

Wie is Freek Faber
Freek Faber is in 1942 geboren in de Midstraat, nummer 15 in Joure. Hij ging op 6 januari 1966 van Joure naar Amsterdam en keerde in 2003 met vrouw terug in Friesland, in Langweer. Was tussen vertrek en terugkeer onderwijzer aan een school voor kinderen met leer en opvoedingsmoeilijkheden en studeerde daarnaast pedagogiek. Werd daarna, in volgorde, adviseur binnen de schoolbegeleidingsdienst van Amsterdam, projectleider onderwijs van de gemeente en docent aan de aan de Hogeschool van Amsterdam. Schreef, tussendoor, een serie leesboekjes voor de basisschool en was, namens de PvdA, acht jaar wethouder van de gemeente Loenen aan de Vecht. Laveerde, als waarnemend burgemeester, die gemeente door een herindeling -en opheffingsprocedure. Is nu sluimerend, maar overtuigd, lid van de PvdA, en schrikt soms nog wakker.