11 november 2016

PvdA DFM vraagt actie College om nieuw glasvezelnetwerk uit te rollen.

Voorzie onze hele gemeente van een compleet nieuw glasvezelnetwerk en trek hierin samen op met de Stichting DFM op Glas. Dat was de dringende oproep van Jur van Vegten namens de fractie PvdA DFM aan het college tijdens de gemeenteraadsvergadering van 7 november. De Provincie legde onlangs de uitrol van een nieuw glasvezelnetwerk in de witte gebieden stil. Stichting DFM op Glas streeft naar een nieuw glasvezelwerk in heel de gemeente, dus niet alleen in de witte gebieden.

De Stichting DFM op Glas heeft met de banken voor 50% overeenstemming over de financiering. Fractielid Jur van Vegten: “Als de gemeente garant gaat staan voor de andere 50% is de kans groot dat de aanleg op korte termijn kan starten. Wij vragen het college om nu de armen uit de mouwen te steken en tot actie over te gaan.“

Tarief kan straks omlaag
Het gebruik van een internetaansluiting inclusief TV en telefoon kan volgens DFM op Glas zeer concurrerend in de markt worden gezet. Van Vegten: “Alle providers mogen straks gebruik maken van het netwerk. Op termijn, als de investering is afbetaald, kan het tarief voor gebruikers nog aanzienlijk dalen.”