Oars foarút yn de Fryske Marren

Oars foarút yn de Fryske Marren

Mensen hebben elkaar nodig. De afgelopen tijd heeft indringend duidelijk gemaakt wat de gevolgen zijn van isolatie en eenzaamheid. Het heeft laten zien hoe belangrijk het is om zeker te zijn van toegankelijke zorg, van een prettige woning en van een gezonde leefomgeving. Het heeft ook laten zien hoe snel verandering kan gaan maar ook hoe veerkrachtig onze mienskip is. Nu is het tijd om de blik vooruit te richten en keuzes te maken die bijdragen aan welzijn voor iedereen. De klimaatcrisis vraagt om dezelfde veerkracht en ingrijpende maatregelen voor de toekomst van onze jongeren. Wij kijken daarbij foarút.

De Partij van de Arbeid is ervan overtuigd dat we lokaal het verschil kunnen maken door te vertrouwen op de inwoners en samen te zorgen voor een eerlijke, duurzame en leefbare samenleving. Een samenleving waarin iedereen recht heeft op een fatsoenlijk bestaan.

In dit verkiezingsprogramma geven we aan hoe we daaraan willen werken. We laten ons daarbij niet leiden door de waan van de dag. We willen politiek voor de lange termijn. We kunnen onze ambities voor de samenleving alleen waarmaken als we verder vooruitkijken. We willen structurele veranderingen die waardevol zijn, ook voor onze kinderen en hun kinderen.

De Partij van de Arbeid is een sociaal democratische partij. Wij geloven in een inclusieve en solidaire samenleving waarbinnen iedereen vrijheid, welvaart, zekerheid en veiligheid vindt.

Het moet beter en eerlijker. It kin oars. Wy wolle foarút.