PvdADFM pleit voor een Adviesraad Sport.

Door Frans Westra op 1 november 2021

De PvdADFM is enthousiast over de sportnota ‘Scoren door samenspel’ die door de gemeenteraad is aangenomen. Wij vinden sporten en bewegen belangrijk, het gaat over een vitale en gezonde samenleving. Sporten en bewegen horen bij een fatsoenlijk bestaan en moeten voor iedereen betaalbaar en toegankelijk zijn.

Bij de uitvoering van het beoogde beleid zijn veel sporters, sportverenigingen en organisaties betrokken. Een centraal thema is bijvoorbeeld de belangrijke positie van de vrijwilligers bij de clubs. Een goede communicatie tussen de gemeente, de verenigingen en de sporters is noodzakelijk bij de uitvoering van het beleid en het maken van de actieplannen.

De PvdADFM fractie heeft daarom tijdens de gemeenteraadvergadering de wethouder gevraagd om een Adviesraad Sport in het leven te roepen om een goede communicatie te borgen. Het doel van zo’n  Adviesraad Sport is dat zij de gemeente namens de inwoners gevraagd en ongevraagd adviseert, betrokken, onafhankelijk, deskundig is en weet wat er speelt in de samenleving. Met een Adviesraad Sport worden alle inwoners van onze gemeente goed vertegenwoordigd bij de uitvoering van het beleid.

De wethouder heeft het idee overgenomen en gaat de mogelijkheden van een Adviesraad Sport onderzoeken.