Fractie maakt einde aan slordige verkiezingsborden

Door Sippy van der Meer op 21 december 2023

Tijdens de laatste verkiezingscampagne hebben we ons flink geërgerd aan de plakborden in onze gemeente. Er was nogal wat ‘wildgeplakt’ door anderen dan de deelnemende partijen en er werd ook veel van de borden afgescheurd. Dat leidde dan weer tot een hoop rommel in de bermen en sloten bij de borden. Kortom, wij waren er klaar mee en vroegen de raad afgelopen woensdag om de borden af te schaffen. In omliggende gemeenten wordt bijvoorbeeld gewerkt met voorgedrukte borden, of algemene verkiezingsborden.

Dat leidde tot opvallend veel discussie. Vooral de fractie van Kleurrijk en de Burgerpartij vonden dat we deze traditie niet mochten afschaffen omdat het de betrokkenheid zou verkleinen. Gelukkig gingen de meeste partijen niet mee in deze valse sentimenten en werd onze motie aangenomen. Het college komt nu met een alternatief voor de plakborden, waarschijnlijk nog voor de verkiezingen van juni (Europese verkiezingen). En anders plakken we dan ‘for old times sake’ nog één laatste keer.

Sippy van der Meer

Ik ben Sippy van der Meer (38). Ik woon in Oosterzee met mijn man en twee kinderen. Ik ben een echte Friezin die met de voeten in de drek staat. In het dagelijks leven ben ik teamleider Sociaal Domein bij de gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel. Speerpunt voor de komende jaren: Als PvdA’er staat voor mij

Meer over Sippy van der Meer