Door Frans Westra op 17 juli 2017

Oproep Kindpakket

OPROEP: Gebruikers, wat vindt u van uw Kindpakket?

De PvdA De Fryske Marren is geïnteresseerd of het pakket aan uw wensen voldoet.
In onze gemeente kunnen mensen die recht hebben op een Kindpakket nu in de gemeente DFM een aanvraag indienen. De PvdA De Fryske Marren is geïnteresseerd in het verloop van de aanvragen en of de inhoud van het pakket voldoet. Daarom een oproep om met de gebruikers in contact te komen. Graag horen wij van u in een persoonlijk gesprek wat u vindt van de Kindpakketregeling.

Kadernota Foarút Kansenbeleid.

De gemeenteraad heeft vorige maand het Armoedebeleid aangenomen. Daar zijn we blij mee, omdat er nu werk wordt gemaakt van het aanpakken van armoede. In onze gemeente zijn er zeker 5500 mensen die hier mee te maken hebben.

In deze kadernota staat het volgende citaat vermeld:

‘’Armoede is elke maand je inkomen al kwijt zijn aan rekeningen voor het op je rekening staat.
Armoede is huilend met schuldeisers aan de telefoon zitten, omdat je wel wilt, maar niet kunt betalen als je ook nog boodschappen in huis wilt hebben. Armoede is geld moeten lenen bij vrienden en familie om de verjaardag van je kind een beetje leuk te kunnen maken. Armoede is slapeloze nachten hebben door een verhoging van de huur en de ziektekostenverzekering. Armoede is je huur niet betalen, zodat je schoolboeken voor je kind kan kopen. Armoede is vaak verborgen achter een grote glimlach.”

Einde citaat.

Ieder kind een gelijke kans

Wij vinden dat alle kinderen gelijke kansen moeten kunnen krijgen.
Dat je als kind mee kunt doen met andere kinderen die naar zwemles, muziekles of naar een sportvereniging gaan.
Dat er mogelijkheden zijn om schoolboeken te kopen, zodat ook jij die opleiding kunt volgen. Niemand aan de kant! Ieder kind een gelijke kans!
Jetta Klijnsma, onze PvdA-staatssecretaris, heeft daarom het initiatief genomen voor het Kindpakket. Onze gemeente DFM doet er aan mee en daar zijn we blij mee!

De PvdA De Fryske Marren is geïnteresseerd in mensen die gebruik gaan maken van het Kindpakket. We zijn benieuwd naar hun ervaringen met het pakket en of het voldoet aan hun verwachtingen en ideeën. Ook willen wij graag horen/weten op welke manier mensen baat hebben bij het pakket.
U kunt voor het delen van uw ervaringen contact opnemen met Frans Westra, raadslid f.westra.pvda@defryskemarren.nl of met Marjan Jongsma, steunfractielid marjanjongsma1959@gmail.com

Komt u in aanmerking voor een aanvraag Minimabijdrage?
Voor kinderen van 4 tot 17 jaar kunt u een Kindpakket aanvragen.
Zie voor het aanvragen van het Kindpakket:
defryskemarren.nl/publicaties/nieuwsberichten/Aanvragen Minimabijdrage.

Aarzel niet om ons te benaderen, durf te vragen!

Frans Westra

Geboren: 2 mei 1956 Woonplaats: Sint Nicolaasga Beroep: Opleider & ontwikkelaar Sociale Werkvoorziening Ambities: Werk en een fatsoenlijk bestaan voor iedereen. Weg met de mentaliteit van ‘ikke,’ ikke en de rest kan stikke’. Verder De Fryske Marren op de ‘toeristisch en recreatieve kaart’ zetten waardoor meer banen ontstaan.Als fractievoorzitter nodig ik graag iedereen uit om

Meer over Frans Westra