PvdADFM: De Omkromte openbaar?

Door Frans Westra op 7 maart 2021
PvdADFM: De Omkromte openbaar.
De PvdADFM heeft vragen gesteld aan het college over het bekendste wandelpad van Joure: De Omkromte. Dit wandelpad zou openbaar worden, zo heeft de gemeenteraad besloten. De Raad van State moest daar zelfs aan te pas komen. De PvdADFM vraagt zich nu af welke acties de gemeente heeft ondernomen, na het recente raadsbesluit, om het pad inderdaad toegankelijk te maken voor een wandelingetje. Een bezoek aan het pad maakt duidelijk dat de gemeente tot nu toe geen veranderingen heeft aangebracht. Er is inmiddels zo veel gesproken over dit pad en wat staat de openstelling in de weg? De PvdADFM wil weten wanneer het college de openstelling van De Omkromte realiseert en de voortgang communiceert met de burger en in het bijzonder met de omwonenden.

Vragen college:
Geacht college,
Het is alweer enige maanden geleden dat de raad van onze gemeente een besluit heeft genomen met betrekking tot De Omkromte. Op de genoemde locatie zien wij dat er door de gemeente geen veranderingen zijn aangebracht na het raadsbesluit.
Vragen:
Klopt onze waarneming? Zo ja, waarom niet?
Kunt u aangeven op welke manier u uitvoering geeft aan het recente raadsbesluit?
Kunt u aangeven op welke manier u communiceert met de burgers en omwonenden mbt de uitvoering van het recente raadsbesluit?
Kunt u aangeven welke actie’s u toe nu toe na het recente raadsbesluit heeft ondernomen?
Kunt u aangeven welke actie’s u in de planning heeft?
Zijn er zaken die uw planning c.q. activiteiten hinderen?
Wanneer denkt u uitvoering aan het eerder genoemde raadsbesluit te hebben gegeven? Wanneer denkt u dat de uitvoering is afgerond?