Ineke op pad met de Marrekrite

Door Ineke Swart op 25 september 2023

Op vrijdag 15 september was Ineke vanuit de fractie aanwezig bij recreatieschap Marrekrite. Tijdens een vaartocht door onder andere de Alde Feanen werd zij bijgepraat over hun werk:

“Marrekrite beheert op het water vele aanlegplaatsen waar ook altijd een afvalcontainer word gezet, verder beheren ze de fiets, ruiter en wandelroutes in Friesland. Een mooi voorbeeld is het project Toeristische overstappunten waar men de auto kan parkeren en een mooie fietsroute op kan pakken. Hiervan zijn er nu 12, maar er zijn er nog veel meer op komst.

Marrekrite is een gemeenschappelijke regeling van de dertien gemeenten in Friesland die ook voor een deel van de financiën verantwoordelijk zijn en verder word ook via de verkoop van de Marrekritevlagjes een flink deel van de financiën opgehaald. In 2022 was dit een bedrag van 200.000 Euro. Na de presentatie was er een prachtige vaartocht op de Marprinces waar we alle mooi plekjes met keurige aanlegsteigers konden bewonderen.”

Ineke Swart

Grutsk op: Er zijn veel dingen en mensen om trots op  te zijn, mijn kinderen en kleinkinderen bijvoorbeeld ,maar zeker ben ik trots op alle vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor anderen. Als coördinator bij het maatjesproject van Humanitas zie ik zelf hoeveel dit voor mensen kan betekenen. Bij de zorg bij oudere mensen thuis

Meer over Ineke Swart