Motie Schippersinternaat Lemmer

Door Ineke Swart op 24 juli 2022

In de laatste vergadering van de gemeenteraad voor het reces hebben de fractie van de NCPN en de PvdA als initiatiefnemers een motie ingediend om het schippersinternaat in Lemmer open te houden. Het is namelijk nog het enige internaat in het noorden.

In de motie wordt het College van B&W gevraagd een dringend beroep te doen op de regering om het schippersinternaat in Lemmer, dat op de nominatie staat om over twee jaar te sluiten, open te houden voor de schipperskinderen in Noord Nederland.

Onze vorige wethouder Roel de Jong was al in gesprek was met de ouders en het bestuur van het internaat. Hij adviseerde de indieners om het verzoek als Raad naar het ministerie van VWS te sturen. De motie werd met algemene stemmen aangenomen door de voltallige raad.

We hopen dat deze motie het gewenste resultaat mag krijgen en het internaat open kan blijven!

Ineke Swart, lid raadsfractie PvdA De Fryske Marren

Ineke Swart

Grutsk op: Er zijn veel dingen en mensen om trots op  te zijn, mijn kinderen en kleinkinderen bijvoorbeeld ,maar zeker ben ik trots op alle vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor anderen. Als coördinator bij het maatjesproject van Humanitas zie ik zelf hoeveel dit voor mensen kan betekenen. Bij de zorg bij oudere mensen thuis

Meer over Ineke Swart