PvdA wil duurzame invulling van de A7 lokatie

Door Johan Dijkstra op 26 januari 2023

“Je kan het maar één keer doen, dus dan moet het ook meteen goed zijn”, aldus Johan Dijkstra van de PvdA over de inrichting van de A7 “driehoek” in Joure. Het college wil onderzoeken of een klein deel van dit gebied gebruikt kan worden voor flexwoningen. De PvdA is niet tegen flexwoningen maar wil graag een bredere visie op de A7 lokatie omdat, komend vanaf de polder, deze plek de eerste kennismaking is met Joure. “Daar moet je dus iets aantrekkelijks neerzetten” vindt Dijkstra.

Samen met Groen Links, de FNP en het CDA diende de PvdA een amendement in waarbij duidelijk werd onderstreept dat flexwonen in de A7 onderzocht kan worden maar dat dit niet betekent dat de partijen instemmen met realisatie. De partijen willen eerst weten wat de financiële, technische, ruimtelijke en maatschappelijke effecten zijn van het flexwonen op die lokatie. Ook willen de partijen dat het flexwonen wordt gezien in de verdere ontwikkeling van de A7 zone.

Johan Dijkstra

Grutsk op: Trots ben ik op iedereen in de gemeente die initiatief neemt om iets toe te voegen aan de gemeente. Of het nu een vereniging,  een ondernemer of gewoon een groep inwoners is die samen iets organiseren. Met elkaar zorgen zij ervoor dat we in een gemeente wonen met voldoende bedrijvigheid en levendige dorpen

Meer over Johan Dijkstra